UKK

Usein kysytyt kysymykset

Mitä hyötyä vesivuotohälyttimien asennuksesta on taloyhtiölle?

  • Taloyhtiö saa alennusta taloyhtiövakuutuksesta tai muita vakuutusetuja, riippuen vakuutusyhtiöstä.
  • Taloyhtiön arvo ja haluttavuus nousevat.

Mitä hyötyä vesivuotohälyttimien asennuksesta on asukkaille?

  • Asukas saa kotivakuutuksesta alennusta tai muita vakuutusetuuksia, riippuen vakuutusyhtiöstä.
  • Asukas voi tuntea olonsa turvalliseksi, kun sekä hänen omassa asunnossaan että naapuriasunnoissa mahdollisen vesivuodon eteneminen voidaan pysäyttää ennen suurempaa vahinkoa.
  • Asunnon arvo nousee.

Ovatko vesivuotohälyttimet huoltovapaita + tekniset tiedot?

  • Vesivuotohälyttimet on varustettu paristolla.
  • Pariston vaihto kuuluu huoltosopimukseen.
  • Mikäli huoltosipimusta ei ole, tulee asukkaan itse vaihtaa paristo.
  • Laitteet muistuttavat pariston vaihtotarpeesta äänimerkillä. Tämä tapahtuu hyvissä ajoin yleensä noin 2 viikkoa ennen. Sireeni antaa merkkiäänen noin 250-400 tunnin ajan ennen loppumista. Lisäksi pariston toiminta on hyvä testata muutaman kerran vuodessa laitteen testauspainikkeella, on/off -kytkimen alla. Hälytin ilmoittaa merkkiäänellä ”pip-pip …”pip-pip” kun pariston latausaste on alhainen ja paristo pitää vaihtaa uuteen.
  • Käyttämämme laitteet ovat teknisesti yksinkertaisia laitteita. Lisätiedot laitteiden teknisistä ominaisuuksista löydät täältä.

Ovatko hälyttimet vakuutusyhtiön hyväksymiä?

  • Kyllä ovat.
  • Vesivuotohälyttimet, joita käytämme ovat myös vakuutusyhtiöiden suosittelemia laitteita.

Kuinka nopeasti hälyttimet maksavat itse itsensä takaisin alentuvien osakkaiden kotivakuutusmaksujen ja alentuvien taloyhtiön vakuutusmaksujen johdosta?

  • Noin kymmenessä vuodessa.
  • Vakuutusyhtiöt myöntävät 5-10% alennuksen huoneistokohtaisiin kotivakuutuksiin.
  • Taloyhtiövakuutukseen voi saada noin 5%alennuksen tai vesivahingon sattuessa amavastuuosuus poistuu, koska taloyhtiön huoneistossa ollut vesivuotohälytin on estänyt suurimmat vahingot antamallaan hälytyksellä.

Mitä avaimet käteen -palvelunne sisältää?

  • Suunnittelun, ohje/tiedotus materiaalin taloyhtiölle, asennuksen, sekä laitteiden ylläpitosopimuksen*.
  • *Ylläpitosopimus tehdään erikseen.

Usein kysytyt kysymykset

Voit lähetä meille viestin, mikäli sinulla tulee kysyttävää palveluistamme.

Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin. Kiitos.